Saturday 13 October 2012

Maaf ! Saya Tak Sempurna


kite kena terima hakikat takde benda yg sempurna pun kat dunia ni kan...
tp dlm menjalankan tanggung jawab kat dunia ni...
 
sebagai hamba Allah..
sebagai isteri
sebagai ibu..
sebagai anak...
sebagai kakak...
sebagai kawan...
sebagai cikgu..
sebagai penjual...
sebagai ape2 je la...
 
susah kan nak puaskan hati semua org...
mcm2 expectation org kat kite...
nak buat yg ni,yg tu tak boleh..
nk setel yg tu yg ni tak setel lg..
last2 sume abaikan..
dengan diri sendiri pun terabai...
diri sendiri ni mmg selalu letak kat tmpt yg tak brape nk penting pun..
utamakan org lain dulu...
cuba sedaya upaya, perah seberapa byk kudrat...
try puaskan ati yg lain2..
 
maka dlm usaha yg sehabis daya tu,
jika saya tak sempurna,
saya dengan ikhlas hati nak mintak maaf ..
sebab saya sememangnya manusia yang
tidak sempurna dimata manusia .

saya juga adalah manusia 
yang
selalu di caci , hina dengan segelintir 
manusia yang tidak mempunyai hati perut 
ataupun hati ayam,kambing lembu dan sebagainya !

 
maaf jika aku tak sempurna...


Terima Kasih Kerana Sudi Membaca !

2 comments:

  1. betul.. susah untuk puaskan hati orang.. kerana aku tak sempurna.. :)

    ReplyDelete
  2. a'a :) manusia semua diciptakan tidak sempurna , tiada yang sempurna ... melainkan ALLAH S.W.T :)

    ReplyDelete

*Jangan tengok je , komen lerr skali :)