Friday 13 July 2012

KaNaK-kAnAk BuTa FaSiH 4 BaHaSA

jom terjah apa yang Anis nak post ni , :-)


KANAK-KANAK BUTA FASIH 4 BAHASA ><><><><




Jika Allah berkehendakkan sesuatu kepada makhluk penciptaNya, Dia akan berikan kepada hambanya .ini mengenai  Satu kisah di mana seorang budak perempuan buta yang fasih dalam empat bahasa menjadi jurubahasa termuda yang bekerja di Parlimen Eropah. Apa yang luar biasanya kanak-kanak tersebut baru berusia 10 tahun. Alexia Sloane, dari Cambridge hilang penglihatannya semasa berusia dua tahun selepas didiagnoskan menghidapi barah otak ketika bercuti di Perancis.
Walaupun cacat, budak perempuan ini cemerlang dalam bahasa. Pada usia 10 tahun dia fasih dalam bahasa Inggeris, Perancis, Sepanyol dan Mandarin. Kini Sloane sedang mempelajari bahasa Jerman.
Alexia memenuhi impiannya untuk bekerja sebagai jurubahasa selepas Ahli Parlimen Eropah Timur England, Robert Sturdy menjemputnya ke Parlimen Eropah di Brussels.
“Terdapat syarat umur minima untuk memasuki Parlimen Eropah iaitu 14 tahun. Jadi untuk Alexia menterjemah di sana pada usia 10 tahun adalah menakjubkan,” kata Isabelle, ibu kepada Alexia.




Terima Kasih Kerana Sudi Membaca !

No comments:

Post a Comment

*Jangan tengok je , komen lerr skali :)