Sunday, 21 July 2013

Cara menghilangkan Sedu di bulan puasa

Assalammualaikum ,

Now, i got a new tips to share with you all :P
 tip ni pun , anis dapat tahu dari kawan baik anis , sebab baru-baru ni anis tersedu time nak gerak pi skolah ... lepas sahur lah kiranya . so dia bagi tahu anis caranya .. so, korang pun boleh lah nak try :-) 

Semua orang mesti pernah alami sedu sedan ni kan ? tapiiiii .........

 Tahukah anda bagaimana nak hilangkan sedu ni ?
kalau tersedu pada hari biasa senang je minum air . tapi macamne kalau sedu time lepas sahur ? pulak tu dan habis waktu sahur & tak boleh nak telan-telan air dah ... telan air liur banyak mana pun tetap tak berkesan pun kan ??.

dibawah ni anis sediakan beberapa cara mcmne nak hilangkan sedu sedan ni , so korang boleh amalkan bila ia berlaku dengan diri korang ...

1. 
Tarik nafas dan tahan selama 10saat .. kemudian hembuskan perlahan-lahan .. insyaallah berhasil :-)


PUNCA-PUNCA :

1.Menelan terlalu banyak udara
2.Terlalu banyak ketawa
3.makan makanan terlalu banyak dalam masa yang cepat ( gelojoh )


Terima Kasih Kerana Sudi Membaca !

11 comments:

  1. btul2 mnjdi lah..tq..klu x..smpai ke berbuka ler duk tersedu nih..

    ReplyDelete
  2. tq admin...mujarab..alhamdulillah

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah..terima kasih...mujarab

    ReplyDelete
  4. Menjadi. Alhamdulillah. Terima kasih.

    ReplyDelete
  5. Terima kasih atas perkongsian.

    ReplyDelete
  6. Menjadi , Tq admin dah share 😁😁

    ReplyDelete
  7. Yeay dah hilang. Terima kasih 😊😊😊

    ReplyDelete
  8. Allah saja yg dapat membalas jasa mu..sikit lagi nak kantoi puasa sbb sedu

    ReplyDelete

*Jangan tengok je , komen lerr skali :)