Thursday 6 September 2012

sahabat ? setia ? ada ?

memang senang untuk mencari kawan , namun hakikatnya susah nak mencari yang betul-betul iklas berkawan dan yang tak tikam diri kita dari belakang .. di akhir zaman ini, di antara perkara yang susah hendak dicari, bahkan hampir mustahil untuk didapati ialah mencari sahabat. Untuk mencari kenalan adalah mudah. Nafsu dan sifat yang ada di dalam diri manusia itu yang kadangkala menjadi punca payah hendak bersahabat atau setelah bersahabat, pecah semula kerana perangai negatif masing-masing.Sekalipun mudah mendapat kenalan sekampung, kenalan disebuah sekolah, kenalan dalam sebuah darjah, kenalan di tempat kerja, kenalan di dalam sebuah jemaah atau kenalan sepermainan, tetapi untuk mendapat seorang sahabat pun amat susah sekali...disetiap pergaulan ada batasannya supaya dapat menghormati diri sesama insan ..

SuSaHnya mEnCaRi KaWaN sEjATi :/ 

betul tak??? susah kan??? if ada pon, bukan keseluruhannya yang iklas nak berkawan dengan kita ,, ni tak .. selalu mengumpat tentang diri kita bila kita takda ..kenapa! kenapa! kenapa ! susah sangat ke nak iklas berkawan ? oppss,, nnti dulu :/ mungkin diantara anda yng mengumpat tentang kwnnya adalah mempunyai sebab-sebab tertentu .. anis pon ta boleh marah lagi .. kena selidik dulu kan ? :) 

hmm , pendapat anis kali ni mungkin memuat anda tertanya-tanya kan apa lah sbnrnya punca sahabat mengumpat diri anda dari belakang ,, dan welldone , anis menjumpai puncanya ,, kemungkinan :

1.disebabkan kebencian sahabat terhadap anda terlalu mendalam 
2.disebabkan ada sifat iri hati terhadap anda
3.disebabkan anda terlalu memaksa. 

okay! okay ! jangan marah dulu kenapa sikit sangat yang baru anis jumpa ni ,,sebenarnya tugas kaji selidik anis ni belum selesai ,,, bila dah complete ,,anis sambung balik tidur ehh ,,, ehh silap , sambung balik type di blog atau diari anis ni eh :) 

apa-apa sebelum anis nak menghabiskan ayat ni ,, anis nak la jugak share serba sedikit pengalaman yng anis nak ckp .. tapi mood ni pulak malas nak taip panjang lebarnya kan .. so paham-paham la yerr ,,, nnti ada jodoh kita sambung balik naaa :) bye :) 
Terima Kasih Kerana Sudi Membaca !

No comments:

Post a Comment

*Jangan tengok je , komen lerr skali :)